niedziela, 4 stycznia 2015

Wyprawka

Od kilku dni trwa u nas kompletowanie wyprawki dla Dzidka. Tak na poważnie ;) Sprawę wózka mieliśmy już załatwioną wcześniej, kołyska prawdopodobnie będzie od kuzynki, chusta czeka w szafie i trochę ciuszków po rodzinie też.
Ale żeby wiedzieć co trzeba dokupić potrzebna była lista. Szczerze mówiąc spodziewałam się, że wyjdzie o wiele dłuższa. Przejżalam kilka list w internecie, posłuchałam znajomych z doświadczeniem i sporządziłam własną listę. Listy, które czytałam zawierały wiele zbędnych gadżetów więc automatycznie wywalałam je ze swojej listy. W ten sposób zostało 28  punktów plus kilka pozycji dla mnie.
Jeśli komuś się to przyda to proszę, moja lista wyprawkowa dla Dzidka:

I Ubranka - wg rad doświadczonych mamusiek dobrze mieć nawet po 10 kompletów w każdym rozmiarze. Chyba, że lubi się często prać ;)

1. Body z długim lub krótkim rękawem
2. Pajacyki
3. Śpiochy 
4. Półśpiochy
5. Rampersy
6. Kaftaniki - jednak wg wielu opini na początku się słabo sprawdzają, podwijają się i wkurzają tylko dziecko.Jeśli nie ma nic pod spodem to dodatkowo wietrzą nerki ;)
7. Skarpetki / łapki - w praktyce skarpetki ponoć świetnie zastępują łapki
8. Czapeczki bawełniane

II
9. Kołyska / łóżeczko - ponieważ w sypialni łóżeczko się nie zmieści wybraliśmy kołyskę. Chociaż zastanawiam się też nad dostawkę. Potem albo wyprowadzka do innego pokoju lub będziemy już w nowym mieszkaniu.
10. Materacyk - tu pojawia się pytanie jaki ??
11. Prześcieradła na gumce
12. Podkład po prześcieradło
13. Kocyki
      - bawełniany
      - polarowy
      - ja zachorowałam też na kocyk minky :)
14. Otulacz - dla mnie lepszy niż rożek bo nie jest sztywny
15. Śpiworek do łóżeczka [ ewentualnie ]

III
16. Pieluchy jednorazowe
17. Pieluchy 
     - flanelowe x2
     - tetrowe x 10
18. Przewijak
19. Wiaderko do kąpieli / wanienka -na początek chcę spróbować z wiaderkiem. Jego zalety mnie przekonują, ciekawe czy się sprawdzi.
20. Przybornik do powieszenia na łóżeczku/szafce x2
21. Mokre chusteczki
22. Płyn do kąpieli
23. Szczotka do włosów z naturalnego włosia
24. Ręcznik kąpielowy z kapturem
25. Sudocrem
26. Wózek - wybraliśmy Jane Slalom [ o zaletach tego i kilku innych wózków innym razem ]
      - torba do wózka
      - folia przeciwdeszczowa
27. Chusta
28. Płyn do prania ubranek.

Jeśli chodzi o ciuszki to przeżyłam lekkie zdziwienie rozmiarówką. Ponieważ od kuzynek uzbierało się już trochę zapasów, inne czekają na dostawę, postanowiłam zapanować trochę nad tym i sporządzić tabelkę czego i ile mam w poszczególnych rozmiarach. Dzięki temu będę bez problemu  wiedziała co trzeba dokupić. Dziwnym trafem część ubranek rozm 56 jest tej samej wielkości co część 62 czy 68.
Ponieważ nigdy wcześniej nie ubierałam noworodka trudno mi ocenić, które mają metkę z właściwym rozmiarem. Obawiam się, że Dzidek może na początku w niektórych pływać. Nawet jeśli urodzi się tak spory jak przewidują.

Jeśli chodzi o rzeczy dla mnie potrzebne przed/ w czasie/ po porodzie to w tej chwili na liście mam :
1. Wkładki laktacyjne
2. Koszule nocne do karmienia
3. Biustonosze do karmienia
4. Majtki jednorazowe
5. Duże podpaski /wkłady
6. Podkłady jednorazowe na łóżko
7. Krem na brodawki

Edit :
Za namową dziewczyn na forum zdecydowałam się kupić też laktator i butelkę. Nie wiadomo czy się przyda ale po co będę męża ganiać po aptekach żeby szukał takiego jak trzeba? ;) wybrałam Avent Natural, zobaczymy czy się sprawdzi. W zestawie miał od razu butelkę i smoczki do niej. Nie planuję używać na początku ale jak to mówią - strzeżonego Pan Bóg strzeże ;)

1 komentarz: